erwinenhanneke.reismee.nl

One left to go!

Ja ja, we kunnen nu met recht aan het aftellen beginnen. Nog 1 maandje Nederland en dan vliegen wij via Madrid naar Havana waar Dennis en Genne ons op zullen wachten met de eerste Cuba Libre (hint) om te vieren dat we nu echt begonnen zijn......


Ik herinner me het nog als de dag van gisteren. Erwin en ik in een klein Italiaans restaurant ergens in een buitenwijk van Praag aan een overheerlijke pasta. Erwin opgelucht dat ons weekendje toch goed afgelopen was, vooraf had hij er namelijk echt helemaal geen vertrouwen in. Sterker nog: hij wilde eigenlijk niet eens meer mee omdat ik zo stom was geweest een hotel net buiten het centrum te reserveren en hoe moet je dan in godsnaam een leuk weekend hebben!!!! Na een beetje aandringen gaf hij toch toe en stapte we in het vliegtuig. Ik vol goede moed, hij met frisse tegenzin want nog steeds zag hij het echt niet gebeuren dat we ooit in dat hotel terecht zouden komen. Gelukkig kreeg hij vlak na aankomst al meteen de smaak te pakken en pluisde hij het hele openbaar vervoer netwerk van Praag uit om vervolgens elke keer vol trots aan te kondigen dat hij wel wist hoe we van A naar B moesten komen. De avonturier in Erwin was geboren!!! Ook in het omgaan met een beperkt budget werd hij steeds fanatieker en mij werd na een dag al verboden een café te betreden waar het bier duurder was dan een euro! Ik dwaal af..... terug naar het Italiaanse restaurant waar ik het waagde Erwin te vertellen dat ik toch nog wel een keertje een reis wilde maken die langer duurde dan een maand. Ik had net zo goed tegen een muur kunnen lullen want hier moest hij niets van weten. Je gaat toch niet je baan opzeggen, je huis verhuren en al je dierbare gadgets

Wink
achterlaten om met een rugzakje rond te touren en in brakke hotels te slapen???!!! Zoals jullie weten is hij de beroerdste niet en wilde hij wel een concessie doen door een maandje met me naar Indonesië te gaan om te kijken of hij backpacken leuk vond. Maar langer dan een maand..... NOOIT!!!

Het vervolg kennen jullie denk ik allemaal wel. Na een maand Indonesië was Erwin verkocht en die twee maanden leken hem opeens zo gek nog niet. Ik zou ik niet zijn als ik er niet nog een maandje bij probeerde te snoepen en ook dat lukte me nog. Dus rekenen maar.... hoeveel geld heb je nodig om drie maanden te reizen en ook je huis nog te betalen? Met dit bedrag in ons hoofd zijn we als gekken gaan werken en sparen. Niet altijd gemakkelijk als je met je vriendinnetjes gaat shoppen en zij met volle tassen voldaan richting huis gaan en jij het met een nieuw T-shirtje moet doen. Maar goed, alles voor het goede doel! Sparen bleek ons verrassend goed af te gaan en al na een paar maanden werd duidelijk dat we het vooraf gecalculeerde bedrag met gemak zouden halen en vlak daarna stond mij de volgende verrassing alweer te wachten. Ook dat herinner ik me als de dag van gisteren..... op de loungebank in onze riante achtertuin vroeg Erwin mij hoeveel langer we weg zouden kunnen blijven als we het huis zouden verhuren. Geloof me, ik wist niet hoe snel ik moest antwoorden dat we dan dubbel zo lang van onze vrijheid zouden kunnen genieten maar ondertussen viel ik bijna van mijn stoel. Wijselijk heb ik dit bij hem laten bezinken en vervolgens kwam hij zelf met het idee om dan toch maar een verhuurbedrijf in te schakelen.............JIEHAAA!!! Ondanks dat ons huis nog niet verhuurd is hebben we goede hoop dat dit uiteindelijk wel gaat lukken, wie wil er nou niet in V-town wonen???!!!!

Een maand geleden leek 28 december nog oneindig ver weg maar nu begint het toch echt dichtbij te komen. Zoals gezegd vliegen we 28 december om 12 uur 's middags naar Havana waar we 2 weken zullen reizen met een huurauto en twee van onze beste vrienden achterin dus een beter begin kun je niet wensen. Op 12 januari vliegen Dennis en Genne weer terug naar Nederland en wij zullen vervolgens op 15 januari onze weg vervolgen naar Costa Rica. Wat er daarna gebeurd houden we het liefst zoveel mogelijk open dus via deze blog zullen we jullie op de hoogte houden van waar we ons op welk moment bevinden. Doel van deze reis: optimaal genieten zolang het kan, je leeft tenslotte maar een keer!

Veel liefs Hanneke

Quote van de dag:
Er zijn 7 manieren om warme voeten te krijgen in februari. Eén ervan is ze in de Caraïbische zee onder te dompelen. Als je dit kan betalen, kan je de andere zes vergeten

Reacties

Reacties

Wijkie

Laten we beginnen met het tripje Veldhoven-Wintelre, hi, hi!!!

Rona

Vanaf vandaag/ morgen kun je met recht zeggen nog 4 weken. lekker gevoel moet dit zijn.

Neeltje

Ja! aangemeld en klaar om alles te volgen.
Enjoy! En ik ben helemaaaaaaaal niet jaloers...

Groetjes Neeltje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!